Kada zvati dimnjačara


Dimnjačara treba zvati:
  • kada dimnjak dobro ne vuče ili uopće ne vuče;
  • kada senzor na plinskom trošilu upozorava na nepravilan rad dimnjaka;
  • kada kod uportebe plinskog trošila dolazi do vlaženja glatkih površina u prostoru, postoji mogućnost da se radi o povratu dimnih plinova;
  • kada iz dimnjaka osjetimo neugodan miris;
  • kada čujemo da se nešto urušava u dimnjaku;
  • kada dođe do provlaživanja dimnjaka;
  • nakon nastanka požara u dimnjaku;
  • prije priključivanja novog trošila na korišteni dimnjak;
  • prije priključivanja trošila na novi ili nekorišteni dimnjak;
  • pri namjeri promjene ložišta i/ili vrste goriva, tada je nužno ishodovati pozitivni nalaz o dimnjaku i tek onda krenuti u financijske troškove oko namjeravanog.

Na temelju višegodišnjeg radnog iskustva u mogućnosti smo ukazati na radnje i pojave koje uvelike otežavaju posao dimnjačaru:

  • spajanje trošila na dimnjak bez znanja područnog dimnjačara;
  • promjena vrste goriva bez znanja područnog dimnjačara;
  • nemogućnost pristupa svim dijelovima dimnjaka;
  • nemogućnost demontaže dimovodne (priključne) cijevi;
  • izrada novog priključka na već postojećim dimnjacima bez znanja područnog dimnjačara;
  • izvođenje raznih vrsta sanacija dimnjaka bez znanja područnog dimnjačara;
  • izgradnja novih dimnjaka bez znanja područnog dimnjačara.

Sve gore navedeno rezultira dovođenjem u opasnost ljudskih života i materijalnih vrijednosti te u pravilu prouzrokuje povećane materijalne troškove u održavanju dimnjaka i u suprotnosti je sa zakonima, odredbama i normama u RH.